fredag 14 juni 2013

Skolavslutning

Igår var det skolavslutning för mina tjejer. Jag vet inte hur det är med er andra, men jag blir så otroligt rörd vid dessa tillfällen. Dels minns man sina egna skolavslutningar från barndomen och man kan riktigt känna den där känslan som man hade i kroppen, av förväntan och sprittande glädje, och jag blir så otroligt nostalgisk. Men mest rörd blir jag över att se mina egna tjejer plus alla deras skolkamrater, så glada och lyckliga, sjunga så där fint som bara barn kan göra. Som avslutning sjunger alla gemensamt Idas sommarvisa och då får jag kämpa med tårarna för jag tycker det är så otroligt somrigt och vackert. När vi sen kommer ut från kyrkan öser regnet ner och det blir blött och kallt, men den varma lyckliga känslan inuti kroppen fanns kvar hela dagen.

Ha en fin helg!
Kram Marie

13 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vi hoppas slippa regnet på fm idag då dotterns skolavslutning är utomhus.
Fina bilder på dina tjejer!:)
Kram

KuriÅsa sa...

Det är verkligen stämningsfullt med skolavslutning! Jobbade förut som lärare, saknar den där känslan av sommarlov:)
Kram
Åsa

G:a Affären sa...

Åhh, dina söta tjejer! Och härliga leenden! Visst är lyckotårarna nära när barnen sjunger in sommarlovet. Ibland trillar de också.."lycko inkontinens" var det någon som sa.
När jag ser dina flickor förstår jag att det är i samma ålder, det kan inte var lång tid mellan dem. Så var det mellan mig och min syster, visst bråkade vi men vi älskade varandra mycket och behövde aldrig vara ensam.
Meatcovern är uppackad, så fin så! Den kommer att användas flitigt i sommar både som överraskning vad som finns under och att hålla flugorna borta. För jag hoppas på många stunder utomhus.

Varm kram till dig Marie och en trevlig helg!
Cia

Tidevarf sa...

Ljuvliga tjejer. :) Skolavslutningar är så fina och visst tänker man åter ibland på sina egna.

Ha en fantastisk helg.
Kram
Anneli

Anonym sa...

Vilka ljuvliga flickor du har. Ja skolavslutning är något mycket speciellt, och tårarna är aldrig långt borta. Jag minns sommarlovet som en härlig "evighet", med sol och bad och massa smultron på strå. Kram Loppan.

Annas skattkammare sa...

Så fina sommartjejer!! Jag kan tänka mig att man blir rörd, det är så fint med skolavslutning!
Tusen tack för grattis-hälsningen!
Trevlig helg!
Kram Anna

mormorMärtas sa...

Jaa, underbara ungar♥ Skönt att de har sommarlov nu!

Kram Annika

Tre Engler sa...

Skjønne jenter:)
Håper dere hadde en flott avslutning
Klem Merete

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Jag håller med dig i allt :)
Jag blir också så rörd och känslosam... Men bara av lycka, lycklig över att se mina barn lyckliga, och deras kompisar... Dessa fina barn i nya examenskläder med stora leenden på läpparna och deras förväntan om ett underbart sommarlov... Lycka :)
Stor kram till dig.
Jessica

Mittgodastefinaste sa...

Det är en speciell känsla den här tiden!

Fina tjejer!

Kram Jenny

hemma hos lilla mej sa...

Himla härlig känsla med alla avslutningar och studenter.Underbart söööta tjejer har du .Ha det bäst .Kramar Rita ♥

Gabriella sa...

Vilka underbara bilder på dina fina tjejer! Verkligen stämningsfullt med skolavslutningar.

Jennys Vita Villervalla sa...

Vilka fina tjejer du har! ❤
Ha det fint!
Kram
Jenny