tisdag 11 juni 2013

Trädgårdsbilder

Igår när butiken var stängd jobbade jag visserligen den mesta tiden hemifrån, men jag hann ändå med att njuta små stunder på altanen i det härliga vädret. Här en bildkavalkad från trädgården.
I ett hörn av altanen.
Lekstugan
Elsa har gjort ett växtstöd till luktärterna.
Till höger skymtar syrenbersån, till vänster vår stora runda rabatt, rakt fram vårt gamla päronträd och  "trädgårdssspöket".


Rosenbågen av armeringsjärn som min mammas man gjort åt oss.
Ha en fin dag!
Kram Marie

18 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Nämen vilken fin och lummig trädgård ni har...åhh jag vill att min trädgård ska vara så lummig också..men det tar ju några år..
Kraaam Anette

Grodmamman sa...

Ni har verkligen en ljuvlig trädgård!:)
Kram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Marie.
ni har en underbar trädgård och jag njuter av varje bild!
Hoppas allt är bra med dig.
Stor kram
Jessica

Emilie's daughter sa...

Lovely and pretty impressions! Christa

Tidevarf sa...

Så mysig trädgård och en sådan berså har jag alltid drömt om.
Förstår att du kan njuta med den vackra miljön.

Kram
Anneli

Vitsippan sa...

Hejsan Marie !

Vilka förtjusande blommor så skira.

Ett underbart jobb Du lagt ner på Din trädgård. Detta är väl den bästa årstiden .Vad Du ska längta tills det är dags för blomningen.Jag gläds åt mina Jordgubbs-smultronblommor. Några bär finns, men nu måste de ha sol och lite värme.

Må så gott

Kram Mi

Hulda sa...

Så mange flotte hagebilder! Nydelig i hagen din, den gjenspeiler interiørstilen din. Flotte blomster i sinksakene. Lekehuset ser så koselig ut. Flott med de gamle skoddene du har der også. Ser veldig avslappende ut med solbriller og bok. :)

Tankar och ting sa...

Vilken underbar trädgård du har! Den är ljuvligt lummig och grön. Rosenbågen är verkligen fin. Växter och rostigt armeringsjärn passar så bra ihop. Det är spännande när man inte ser hur en hel trädgård ser ut på en gång utan att det är som olika rum att upptäcka när man går runt i den.

Maria

Annas skattkammare sa...

Så ljuvliga bilder, er trädgård är min förebild när jag kämpar på i min egen.. Har ingen aning om vad jag gör men en målbild har jag iaf! :)
Kram Anna

Linneagården sa...

Härliga trädgårdsbilder & vad det blommar hos er. Jättefint!
Ha en mysig sommarkväll & njut av din härliga trädgård.
Kram //m

Casa of Mia sa...

Väldigt vackert, kram

Amelie sa...

Underbara bilder!!
Önskar dig en skön kväll!

Missa inte min flyttrea i webbutiken. Bara 4 dagar kvar nu att handla saker för halva priset!

www.winckvintage.com

Kram Amelie

Gabriella sa...

Härligt, härligt!=)

lallbacken sa...

hej marie. åhh vilken underbar lekstuga!!! där skulle jag vilja leka ;) Jag ska nog göra mig ett trädgårdsspöke jag också :)
Ha det bra
/mia

Sofi sa...

Å älskar din trädgård!
Den är så vacker och lummig, precis som en trädgård ska vara:)

Kram på dig

Tre Engler sa...

For en utrolig vakker hage du har:)
Ønsker deg en strålende helg
Klem Merete

G:a Affären sa...

Det märks att du gillar din trädgård, och så blir jag glad i själen över Elsas fina växtstöd. Planteringarna i zinkbyttorna tycker jag också är så fina och nu ser jag varför jag inte vill blanda färgen i en bytta. Det är mycket finare att ha flera med olika färger!
Rosenbågen kommer att bli en härlig portal!

Kramar
Cia

frobomb sa...

Vad fint det blommar! Härlig trädgård.