tisdag 4 juni 2013

Tygkrona eller trädgårdsspöke

Igår när jag var ledig roade jag mig med att göra en tygkrona av gamla trasiga lakan.  I härlig sol satt jag på altanen och rev lakansremsor som jag sen knöt fast på en ring av kraftig ståltråd. Ser framför mig hur tygkronan kommer fladdra vackert i de ljumma sommarvindarna där den hänger i vårt gamla päronträd. Maken tycker dock mest det ser ut som ett trädgårdsspöke, men det kan ju vara trevligt med ett sånt också!!!

Ha en bra dag, nu ska jag åka och inhandla blommor till butiken.

Kram Marie

14 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilka underbara sommarbilder Marie...
Man njuter verkligen!
Tänk om nu det underbara vädret håller i sig :)
Hoppas allt är bra med dig!
Stor kram

Jennys Vita Villervalla sa...

Sååå fin!
Och dina bilder är som alltid vackra och inspirerande!
Ha en fin och solig vecka!
Kram!
Jenny

Johanna sa...

Ja du, ett trädgårdsspöke kan ju verkligen vara bra att ha, hihi:) Skämt och sido, jag tycker det är superfint med dessa "tyglampor" och ser verkligen framför mig när vinden tar tag i tyget och gör så att de fladdrar så vackert...

Önskar dig en fin sommardag!
Kram Johanna

Lantligt i smultronbacken sa...

haha, vi har flera "spöken" som fladdrar i vinden på vår altan. De är sååå fina när de hänger där.

Kram Teres

Margareta sa...

så vackra bilder ,som alltid,hos dig Marie.Den vackra kronan kan också vara en trädgårdsängel.
Det bör nog bli något sådant här också.

Ha en härlig dag!
Kram Margareta

idémakeriet sa...

Haha trädgårdsspöke.
Väntar tills spöket kommer till liv:)
Ha en skön dag.
Kram Gerda

Tidevarf sa...

Jättefina och inspirerande bilder.

Kramar
Anneli

KuriÅsa sa...

Ditt "spöke" är väldigt fint och somrigt tycker jag! Tänker också göra ett, men vart ska det hänga? Balkongen börjar bli övermöblerad:)
Då är det allt finare att hänga i en trädgård som din!
Kram
Åsa

fianathome sa...

JÄttefint!
kram
Fia

Anonym sa...

Hej Marie.Fina bilder som vanligt. En underbar tygkrona.Som ett smycke.Jag kan se hur den fladdrar i den ljumma sommarvinden och i den trädgårdshörnan skulle jag gärna tillbringa min semester. Kram Loppan.

Gabriella sa...

Åh så fint! Härligt och lite romantiskt tycker jag=)
Kram

mormorMärtas sa...

Vilket underbart trädgårdsspöke... tänk när det fladdrar i natten... Så fina bilder, Marie!

Kram Annika

sagolika sinnen sa...

Hihi, vilken rolig "jämföring". Den är jätte tjusig ert trädgårds spöke.... Själv fick jag en suckande kommentar när jag drog ihop en mobil av drivved och snäckor. Då sa min man att va tusan har du hängt upp för likdels-installation nu då??? Ser ut som ben-delar och intorkade öron med peircing i. Då blev jag först; va tusan säger du din studsiga man med dråpliga kommentarer jämt. Men nu, kan jag bara se intorkade öron o ben bitar fast det är snäckskal och drivved. Suck! Ibland tycker jag män ser så krasst på saker, brist på fantasi men så, det är ju just det det är fantasier likt barns. Är det som intorkade öron så är det nog det tanten hängt upp, hahahahaa Jag skrattar för mobilen är inte framtagen i år. Ska ta bort snäckorna tror jag.... He he he
Kram Caroline

sagolika sinnen sa...

Jag glömde säga att jag tycker bilderna är urmysiga och det är en spännande takkrona du knåpat ihop. Har en liknande hemma och ett "fest hjärta" som är gjort på liknande vis och det är skoj att tillverka dessa ;-) vackert i din trädgård , härligt det är med sommar nu ;-))