torsdag 7 november 2013

40

Idag fyller jag 40 år. Tänk att jag redan är så gammal, vart tog åren egentligen vägen? Men jag har ingen ångest alls, ingen 40-årskris. Erkänner villigt att jag inte skulle vilja vara 10-15 år yngre igen, för jag trivs mycket bättre med mig själv som 40-åring. Har alltid brytt mig alldeles för mycket om vad folk tycker och tänker om mig, haft världens sämsta självförtroende genom åren och då och då mått ganska dåligt. Men de sista åren har sakta men säkert självkänslan vuxit och nuförtiden kan jag faktiskt tycka bra om mig själv för det mesta. Så trots lite flera rynkor och gråa hår så känns det faktiskt riktigt bra en dag som denna. För ålder är ju dessutom bara en siffra, det är ju hur det känns inuti dig som räknas.

Ha en fin dag!
Kram Marie

43 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en bra födelsedag!

Tack för att du och din familj finns i mitt liv; ni berikar det på många sätt!

Kram från Ulla

Grodmamman sa...

Stort grattis på födelsedagen! Hoppas att du får en bra dag!:)
Håller med dig i det du skriver, trivs mycket bättre med mig själv nu efter 40!:)
Kram

Johanna sa...

Stort Grattis Marie på din 40 års dag! Jag hoppas att den kommer bli precis som du har hoppats på:)

Du ska verkligen ha självförtroendet på topp. Du är vacker. Du har under det senaste året som gått förverkligat en dröm om att ha butik på heltid, väldigt modigt gjort!

Många kramar från Johanna/Vardagskärlek

LantlivsAnette sa...

GRATTIS söta du ! Du är ju ung, jag är mååånga år äldre, men som du säger, ålderna är bara en siffra.
Ha nu en jättefin födelsedag och ät mycket tårta !! Kraaam Anette

Anonym sa...

Hej Marie!

Jag känner igen mig i det du skriver om att bry sig om vad andra tycker, jag är likadan:(
Och då blir jag ju väldigt glad av att höra att det blir bättre med åren. Själv är jag 38 nu så då finns det ju gott hopp om att jag mår toppen när jag är 40:)

JÄTTESTORT GRATTIS PÅ DIN DAG!!
Kram från
Anna

LOPPISLIV sa...

Stort GRATTIS söta Marie!! Hurra!!! Livet är härligt och känns bättre efter 40 så var det för mig, jag är precis 10 år äldre än dig, för i slutet av denna månaden fyller jag också år :-)) Ha nu en fin födelsedag och hoppas du får massor av paket och tårta!!
Stor kraaam Paula

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stort grattis Marie
Kramar
AnnaMaria

tatjana sa...

Happy Birthday Marie,
Greetings Tatjana

Anonym sa...

GRATTIS Marie. Vacker som en dag och full av omtanke och ödmjukhet. Att även våga ta steget och satsa på sin dröm är också stort.Kram från en stolt mamma.

kråke sa...

Hipp hipp hurra och grattis fina Marie på din dá!:))

Varm kram

kråke

Anna Lantligt på Svanängen sa...

Varmt grattis finaste Marie!!! Jag känner precis lika! Det finns för mycket fint i livet för att lämna plats åt ålderskris! Kram Anna

Anna Lantligt på Svanängen sa...

Och TACK för att du var med i välgörande utmaningen!!!! Gissa om vinnaren blev glad! Kram igen

Designe sa...

Stort grattis till dig idag! Välkommen i klubben!;) På insidan vill jag vara i den ålder jag är men jag skulle gärna stoppa tiden lite på utsidan! :)Ha en riktigt fin dag!
Ha en riktigt fin dag! Kram :)

Tidevarf sa...

***Grattis*** och hoppas du får en underbar födelsedag. Du ser så fräsch ut och har du kommit så långt i livet så har du inget och bekymra dig för.

Stor kram
Anneli

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina Marie !

Ett Stor grattis från mig och oss alla på din dag !
Så fina bilder från dig och så fint skrivet.
Så sant som du säger.
och jag håller med dig att
man blir bara klokare med åren.

Ha en härlig dag och det ser ut att bli en soli sådan :)
Så fina bilder på dig Marie !

En varm kram från mig

Vitsippan sa...

STORT GRATTIS Marie på Din dag.
Känner som Du gör fast jag fyllde 70 i Mars.
Sinnet är ungt ända tills....

Kram Mi

Lena sa...

G R A T T I S !!!
Hoppas du får en härlig dag !
/Lena

Anonym sa...

Gratulerer så masse med de 40 år, håper du får en fin dag:-)

Elisabeth

Lottas Fotografi sa...

Stort GRATTIS! Håller med, 40 är en bra ålder. Och som sagt är man ju inte äldre än man känner sig.
Hoppas du får en fin födelsedag!
Kramar Lotta

Dronninghuset sa...

hei,
ønsker deg en kjempefin bursdag... RUNDT TALL!
kos deg masse masse.
beste hilsen TOVE

hemma hos lilla mej sa...

Stort Grattis på födelsedagen ! Fräscha och fina bilder ! Ja som du säjer åldern är bara en siffra.Ha en underbar dag .Kramar Rita

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

GRATTIS! Hurra Hurra Hurra på din födelsedag!
Kram
Marie

fianathome sa...

Grattis på födelsedagen! 40 år är ingen ålder, det är en ungdom!!
HÄrligt, hoppas du får en kanondag
kram
Fia

Camillas Lantliv sa...

Hipp hipp hurra för dig idag. Vacker är du. Kram från mig.

Jennyshemochharmoni sa...

Stort GRATTIS!!!! :) Så skönt att du känner så. Det är väl det som är det härliga med att bli äldre, man blir klokare och tryggare (förhoppningsvis) Ha en UNDERBAR dag! Stor KRAM Jenny

Marie maräng sa...

Hej Marie!

Det är första gången jag tittar in till dig och då till råga på allt på din födelsedag.. Stort Grattis!

Så fint du ser ut att ha det.. ska titta runt lite mer hos dig nu :)

Hoppas du får en kanon härlig dag med många härliga skratt att minnas från din 40-årsdag.

Kram Marie

All Seasons sa...

Happy Birthday dear Marie!!
Hope you have a wonderful day with all the people you love
And 40 years, it's a great age!!

Hugs for you
Patricia

Annas skattkammare sa...

Stort grattis igen på din dag!!
Massa grattiskramar Anna

Syster vit sa...

Den resan du gjort att starta både butik och webben är verkligen stort och modigt framförallt. Du är väl förtjänt att ha bra självförtroende.
Stort grattis på födelsedagen.

Min KuriÅsa Värld sa...

Stort grattis på din dag! Både vacker och med ett så kreativt sinne! Vad mer behövs? Var stolt över dig själv och den du är! Ha en riktigt härlig födelsedag:)
Kram Åsa

Anonym sa...

Stort grattis på födelsedagen! Hoppas den har varit till belåtenhet.

Grattiskram
Renate

Tinas bo sa...

GRATTIS!!!
Hip hip hurraaa!! :)
Ha en mysig födelsedag!!

Kram Tina

Margareta sa...

Ett stort GRATTIS igen!!!!
Födelsedagen varar ju dagen lång!!!

Jag är mycke äldre än du är,men genom att lära känna dig litegrann, så känner jag mig bara lite äldre än du.

Kram Margareta

Tre Engler sa...

Gratulere så utrolig mye med dagen og til ei nydelig jente:)
Ønsker deg en herlig helg
Klem Merete

Jennys Vita Villervalla sa...

Stort grattis och många kramar till dig!
Jenny

Marie sa...

Stort stort grattis!!
Hoppas du haft en underbar dag,kram!


Hem och Lycka sa...

Så sant! Jag säger detsamma, skulle absolut inte vilja backa tillbaka tiden, jag mår som bäst just nu.

Grattis fina du! kram Mia

Anonym sa...

Grattis till min första barndomskompis! Vad vacker du är! Härligt att du trivs med livet! Jag håller med dig, det är toppen att fylla fyrtio. Kram Kajsa

blockethuset sa...

Grattis..

Anonym sa...

Grattis i efterhand. Man kan verkligen inte tro att du är 40. Fina tankar du har. Det är skönt när man kan vara tillfreds med sej själv. Då mår man bra. Kram Loppan.

Lilla Majken sa...

Grattis fina du! Hoppas du fick en härlig 40-årsdag!

Kram på dig! Therese

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh grattis i efterskott, vilken bra årgång du är samma som mig. Hade inte heller ångest utan njuter av livet.
Kram Theres

Gabriella sa...

Åh stort härligt grattis i efterskott kommer från mig! Hoppas din dag var ljuvlig.
Så fint du skrev, fint att du vill dela med dig. Ja äsch, visst är åldern en siffra, som du säger det är hur man känner sig inuti.
Kram