onsdag 6 november 2013

Att försöka få lite julinspiration

Hittills har jag haft noll jullängtan eller inspiration efter att få börja plocka fram julpynt i butiken (för jag ser ju att väldigt många andra butiker redan har börjat). Men igår tog jag iallafall ett första steg på vägen för att åtminstone kanske känna lite, lite längtan och började plocka bland butikens julsaker. Och kanske, kanske väcktes där något när jag kände doften från juliga doftljus och små doftpåsar med kanel och nejlikor. Jag kände iallafall hur inspirationen väcktes till liv, och det känns ju lovande. Så det blir jul även i min butik i år, dock väntar jag nog till mitten av november innan jag går loss med pyntandet, jag är helt enkelt inte färdig med hösten än (höstmänniska som jag är).

Ha en bra onsdag!
Kram Marie

11 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att inte alla butiker tänker likadant. Jag håller med dej, mitten av november känns helt rätt. Hur kul är det med jul i slutet av oktober? Jag ser fram emot din julpyntade butik, och det kommer att bli många julklappsinköp hos dej det kan jag lova. Ha en bra fortsättning på veckan.Inger.

Mina drömmars hus sa...

Kan tycka att det pyntas lite väl tidigt i dom flesta butikerna.
Du kommer nog i stämning ska du se. Så där någon gång i mitten av november räcker gott och väl.
Kram
AC

Annas skattkammare sa...

Visst känns det tidigt! Jag har nog inte insett att vi kommit så långt (som vanligt) men det är 3 veckor(!) kvar till första advent. Fint julpynt du har till butiken!
Kram Anna

Lena sa...

Ja visst, mitten av november räcker väl gott och väl med julpyntet. Vem vill se pynt i affärerna på hösten....?
Jättefin sida du har - ser alltid fram mot dina inlägg.
Allt gott.
/Lena

Ingelas tradgard sa...

Lite julmusik brukar hjälpa plus dofterna som du skrev.

Ha de gott!!
Ingela

hemma hos lilla mej sa...

Håller med dej att i mitten av november är det okey med julsaker i butikerna ! Ha en skön onsdag .Kramar Rta

vitarosor.blogg.se sa...

Håller helt med dig är ännu inte färdig med hösten. Julen kan vänta ett tag till.

Sköt om dig!

/ Susanne

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Marie.
Jag ä inte heller riktigt färdig med hösten, men har ändå en stor längtan till advent och allt pynt :)
Hoppas allt är bra med dig.
Varm Kram
Jessica

Hanna sa...

Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Photo by Maria sa...

Jag börjar kika på julsaker i butikerna och i webbutiker, ngt är redan inhandlat så jovisst börjar jullängtan krypa fram =)

Kram Mia

Jennys Vita Villervalla sa...

Sååå fina bilder! Ja det går fort till advent nu iallafall...
Ha det fint!
Kram
Jenny