tisdag 26 november 2013

Nu har jag börjat...

..att pynta lite här hemma. December kommer bli en hektisk månad med mycket jobb så jag kände att det var lika bra att starta så smått. Inte för att jag är någon som pyntar så mycket, nä, för mig räcker det gott och väl med lite ljus och blommor i all sin enkelhet för att jag ska känna den där härliga julstämningen.
Ljusstaken i form av ett hjärta fick följa med mig hem från senaste resan till Danmark, inköpt i en av mina favoritbutiker (där jag alltid får massor av inspiration) De fire Årstider. Har dekorerat den med lite grönt och så med en födelsedagspresent. De pyttesmå silverklockorna fick jag nämligen av finaste vännen Randi (som har ljuvliga butiken Stil og Stemning) när jag träffade henne sist.
På "svarta tavlan" har jag skrivit den första adventsversen och så har Elsa ritat en adventsljusstake (där första ljuset brinner). Lite tallris i en kanna och så var jag ju bara tvungen att prova att göra en bokgran.

Idag har barnen studiedag från skolan så här ska bakas lussebullar.

Ha en bra dag!
Kram Marie

8 kommentarer:

Tidevarf sa...

Väldigt fint och så stämningsfullt att skriva på den "svarta tavlan"

Kramar
Anneli

Jennie Beventorp sa...

Å, den fina texten hade jag glömt bort sedan skolan! Den kan jag ju använda på mitt glöggmingel på lördag, tack! :)
/Jennie

www.vidvinklar.se

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint och mysigt du har gjort ! Underbara bilder .Jag tycker att i det enkla bor det vackra !!!Fin text du har skrivit .Lycka till med lussebullarna .Ha en skön tisdag .Kramar Rita

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

sitter nu i Florida och läser din blogg och vart sååå längtig efter jul, jg pynta lite förväg innan vi åkte så att det ska bli mys att komma hem sen;)
Må så gott!
Kram G

Tre Engler sa...

Utrolig nydelig du har pyntet:)
Vakker vinterstemning:)
Fortsatt herlig kveld
Klem Merete

Bleudelavande sa...

I love this christmas touch.have a nice evening.

Annas skattkammare sa...

Så fint du pyntat! Så mysigt att baka lussebullar, det kanske jag skulle göra med min lilla i veckan med.
Kram Anna

LantlivsAnette sa...

Sååå mysigt och fint du har pyntat !! Och en bokgran har du hunnit göra också, måste erkänna att jag är sugen på att vika en jag med...Kraaam Anette