fredag 24 januari 2014

Ibland...

..räcker tiden helt enkelt inte till allt man vill göra. Så har det varit den här veckan och därför blev det lite mindre aktivitet här på bloggen. Redan fredag idag och som sagt tiden går så oerhört fort, snart är januari förbi och februari står för dörren. Januari/Februari är inte mina favoritmånader på året, men jag försöker ändå att inte längta allt för mycket efter våren. Livet är alldeles för kort för att hela tiden se framåt, längta efter något annat, istället för att leva här och nu. En riktigt svårt konst ibland det där att leva här och nu, men man får jobba på det och jag blir iallafall duktigare på det ju äldre jag blir.
Ha en riktigt trevlig helg!
Kram Marie

20 kommentarer:

tatjana sa...

Hello Marie,
beautiful flowers.
Have a nice day and a happy weekend
hugs and kisses from tatjana

Min KuriÅsa Värld sa...

Det håller jag verkligen med om! Det kan vara lite stressande i bloggvärlden att många ser framåt hela tiden. Skriver om julen i oktober, våren i januari och sommaren i mars. Vad vinner man på att leva livet i drömmar om framtiden? Den vet vi inte ens om vi får uppleva!
Njut av denna fredag i januari:)
Kram Åsa

vitadrömmarobusigabarn sa...

Trevlig helg
fina Marie
Kram Tina!!!!!

hemma hos lilla mej sa...

Ha en mysig helg fina Narie .Kramar Rita

Nilla Tankebubblor sa...

Underbar bukett! Ha en fin fredag!

Elzie sa...

Håller också med. Tycker folk har så brått med att ordna till saker som ska hända SEN! Jag firar jul när det är jul, inte flera månader innan.
Underbara ranunkler du har där.
Ha en fin helg.
Kram Elzie

Lena sa...

Ja det var så sant så - leva mer i nuet istället för att se framåt. Det borde man bli bättre på. Underbar blombukett.
Trevlig helg.
Många hälsningar Lena

LOPPISLIV sa...

Det är fördelen med att bli äldre, man tar det lite lugnare helt enkelt :-)))
Ha en fin helg!
Underbara bilder, nu ska jag kika in i din ljuvliga webb butik, passar på och surfar runt lite på lunchen!
Kraaaam Paula

Anonym sa...

Så sant det du skriver. Tänkvärda ord. Man ska nog försöka leva i nuet och ta vara på dagarna. Glädjas även över små, små saker.Ha en härlig helg, kära Marie.

Anonym sa...

Oj jag glömde ju. Kram Loppan.

Margareta sa...

Hej. Marii! Underbar blombukett!!! Ja, tiden rusar iväg,men det gäller att stanna till ibland. Det är ju ändå nuet vi lever i idag.Nu just vilar jag middag,och det är underbart..... Önskar dig en trevlig helg! Kram Margareta

Mina drömmars hus sa...

Jag gillar verkligen alla månader. Varje tid har sitt.
Längtar inte ett dugg till våren utan njuter av härliga vintern.
Så fina blommor du bjuder på idag.
Önskar dig en skön och avkopplande fredagskväll
kram
AC

Scottish Moments sa...

Håller helt med. Jag tänker alltid på det när folk säger hoppas att det går fort nu fram till sommaren och såna saker, för då har ju ytterligare ett halvår gått av livet och man har bara väntat på nåt annat. Inte alltid lätt, men bra att försöka vara här och nu som du skriver.

Gabriella sa...

Så vackra blommor, fina färger tillsammans! Ja visst går tiden fort, den här veckan svischade verkligen förbi. Och tänk att det snart faktiskt är februari, inte klokt. Jag försöker att njuta av varje årstid och tycker faktiskt att de har sin charm allihopa.
Kram

Johanna sa...

Vilken vacker bukett! Bakplåten har kommit och jag är så himla nöjd!

Ha en finfin kväll,

Kram Johanna

Annas skattkammare sa...

Så fina blommor! Önskar dig en lugn och skön helg efter en intensiv vecka!
Kram Anna

Hanna sa...

fina blommor.
Hanna

Våglyckan sa...

Trevlig helg!
/maria

Dagdrömmar och verklighet sa...

Visst är det så att man ska leva och njuta av nuet, men inte är det helt lätt i januari/februari när man vet att det nalkas vår lite längre fram.. =)

Lånade en bild från dig på tapeten du har i butiken från Ferm Living, givetvis skrev jag att bilden var från dig och länkade, hoppas det var ok!

Ha det gott!

Fröken Tindra sa...

Vilka vackra blommor!
Ja, det är svårt att leva i stunden. Men vi får öva på det.
Ha en fin vecka!
Kram!