måndag 24 februari 2014

Loppis 3 maj

I år har det inte varit självklart att det skulle bli någon loppis/marknad här hemma i trädgården. Blev ärligt talat så oerhört besviken efter förra året när någon/några stal både det ena och det andra från oss, både under loppisen och sen även i butiken. Så man kan säga att jag helt enkelt tappade lusten till att arrangera det ytterligare ett år, för det är minst sagt ett stort arbete som ligger bakom denna dag, mycket förarbete som folk inte tänker på. Men till slut har jag bestämt mig för att det blir av även 2014, för jag vet ju att jag tycker det är en väldigt kul dag samt att jag vet hur mycket det uppskattas bland er besökare.
Loppis/Marknad 3 maj 2014 kl. 11:00
Skövdevägen 28 Hjo

 Jag och mina goa vänner önskar er alla hjärtligt välkomna för fjärde året i rad. Mer information kommer framöver.
Vill man kika på bilder från tidigare års loppisar kan man göra det här!

Ha en bra dag!
Kram Marie

12 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Marie.
Men är det inte rent ut sagt för jävligt... att det ska vara någon som inte kan hålla fingrarna i styr utan ska förstöra hårt arbete o slit för andra... Fy...
Härligt att ni ska loppisen i alla fall.
Varm kram
Jessica

Anonym sa...

Hurra, årets höjdpunkt. Å vad kul att du ordnar loppis i år också. Har besökt dej varje år och fyndat massor. Har även stått i timslång kö för att komma in i din förra butik, och gått ur den med ännu mera fina saker. I den nya butiken var det också trängsel förra året, så det är nog många med mej som säger Hurra,Hurra. Ska hålla ögonen öppna på eventuella "skator" åt dej. Jag och mina vänner åker 40 mil enbart för din skull och efter alla inköp brukar vi göra din fina stad Hjo. Så vi längtar. Ha en härlig vår. Elisabeth i Stockholm

Mittgodastefinaste sa...

Jag bor så långt ifrån! Men jag ska tipsa en som bor närmare dig!

Helt vansinnigt att folk har mage att stjäla.

Kram Jenny

Tidevarf sa...

Trist, men bra att du står emot dessa människor och fortsätter!
Hoppas de blir lyckat.

Kramar
Anneli

Passagården sa...

Ooohh! Jag önskar så att jag kan komma! Har inte varit där förut men min syster och jag har pratat om att komma iväg, så nu SKA vi bara dit! Kul!

téï sa...

I'd like to come but it is really too far from my home!(téï frome France)

Hanna sa...

Roligt med loppis
Ha en bra kväll
Hanna

Annas skattkammare sa...

Jag kommer, och hoppas för allas skull att tjuvarna håller sig hemma!
Kram Anna

HWIT BLOGG sa...

Åhh jag önskar att jag kunde besöka dig...men det är lite långt tyvärr! Otroligt trist med klåfingriga personer, förstår dig så väl att man tappar lusten, verkligen...
Ha en finfin kväll och en skön onsdag!
Varm kram till dig,
Titti

Johanna sa...

Jag kommer såklart! Fy farao för vissa människor! Men jag tror på karma så en dag får de igen för vad de gjort!

Kramar Johanna

Anonym sa...

Hej! Du har otroligt finna loppis saker,jag har inte läst din blogg så länge,den är jätte fin.Till dig /er som var på Vita Ranunkler loppis förra året och stal saker.Hade jag sett det det hade jag blivit vansinnig.Jag hade polis anmält! Du /ni som tog vill säkert själv inte bli av med något.Man ska tänka på hur man själv vill ha det omkring sig och bete sig lika mot andra på ett bra sätt ! Med vänlig hälsning, Ingela som älskar bra loppisar....

Home Bohemia sa...

Fyy vad trist när folk vill förstöra!! KUL att du vill ordna igen trots allt<3 Kram Maria