tisdag 8 juli 2014

Sommar



Ha en fin sommardag!
Kram Marie

4 kommentarer:

Kicki sa...

Vilken underbar blogg! :)Det känns fräckt att fråga o ta din tid men jag gör ett försök ;)Känns ju roligt att fråga någon som redan gjort det man själv funderar på ;) Vi ska renovera vårt kök om ett tag och jag vill ha allt i vitt o lantligt. Min fråga till dej är hur du tycker man bäst gör för att få det finast med väggar, en del pärlspont, tak o golv o själva köket? Alltså olika vita nyanser. Tycker inte det är så fint som en del har att det är väldigt gult en del av det. Vet du vad din golvfärg heter? Den ser så fin ut på foto iaf. Många skriver att det gulnar mycket med tiden :( och att det är väldigt opraktiskt :( Tack för att jag får ta din tid. Ha en mysig dag :) Jag kommer verkligen följa din blogg i fortsättningen :) Kram Kicki

Marie sa...

Hej Kicki!

Vi har blandat tapet och pärlspont i hela huset. Alla tak har pärlspont och även vissa väggar. All pärlspont är målad med samma vita kulör. När det gäller golven är de målade med särskild golvfärg, tro det är Alcro (men är osäker då det var så längesen)men jag tror kulören heter Snö. Golvet har en annan vit kulör än pärlsponten. All vår vita färg går iallafall mer åt det gråa hållet än mot det gula. Och visst kanske det är lite opraktiskt med vita golv, men det blir iallafall väldigt ljust och fint och det är väl inte värre än att man får skura det någon extra gång än om man hade haft något annat golv.Vårt golv har dock inte gulnat med tiden. Det bästa är nog att kolla med en kunnig färgaffär, har kanske kommit ännu bättre golvfärger sen vi målade för många år sedan.

Ha en fin sommar!
Kram Marie

Gabriella sa...

Så somrigt och härligt!
Kram

Marie maräng sa...

Mm.. så gott med smultron!
Somrigt om något!

Önskar dig en fin fin helg!
Kram Marie